سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
قالب وبلاگ



داستان روزانه
ابزار جستجوگر گوگل



در این وبلاگ
در کل اینترنت

دهنودشت سبزدشت

وب سایت فرهنگی دهستان سبزدشت بافق

دانستنی هایی در مورد میوه های قرآنی 

 

میوه های انار، زیتون،‌ خرما،‌ انجیر و انگوردر قرآن کریم از آنها یاد شده است . این میوه هاعلاوه بر جنبه خوراکی از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه هستند و همواره در طب سنتی و نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده اند.
در قرآن کریم به میوه انجیر و زیتون قسم یاد شده است و در آیات متعددی از میوه های انار، انگور و خرما نام برده شده است. قرآن کتاب آسمانی و از معجزات پیامبر اکرم (ص) است که تمامی مطالب علمی آن از سوی محققان با انجام تحقیقات و پژوهش های متعدد به اثبات رسیده است.
در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه ای که 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد
انجیر
انجیر میوه ای مقوی و شیرین است که در قرآن به آن قسم یاد شده است. امام رضا (ع) فرموده است که درخت انجیر شبیه ترین درخت به درختان بهشتی است.
این میوه در طب سنتی نیز برای درمان بیماری هایی از سوی پزشکان استفاده می شده است . سقراط پدر علم طب همیشه انجیر را برای بیماران به خصوص بیمارانی که تشنگی و تب داشتند، تجویز می کرد.می گویند افلاطون به قدری انجیر را دوست می داشت که بعضی آن را دوست فیلسوفان نا میده اند . سقراط انجیر را جذب کننده مواد نافع و دفع کننده مواد مضر می دانست .
در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه ای که 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد. همچنین منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین های A ، B، C است.
انجیر منبع غنی از یک نوع فیبر غذایی است که نقش عمده ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد. از این میوه همچنین می توان در رژیم های غذایی خاص مثل رژیم کم چربی، کاهش وزن و دیابتی استفاده کرد.مصرف انجیر برای رفع برخی از زگیل ها نیز موثر است.
در حدیثی از حضرت رضا (ع) آمده است : انجیر بوی بد دهان را از بین می برد ، لثه ها واستخوانها را محکم می کند ، مو را می رویاند ، درد را بر طرف می سازد و با وجود آن نیاز به دارو نیست . و نیز فرمود : انجیر شبیه ترین اشیا به میوه بهشتی است .

 

ادامه مطلب

[ شنبه 92/11/26 ] [ 11:31 صبح ] [ ایزدپناه ] [ نظرات () ]

دانستنی هایی در مورد حیوانات که نمی دانستید

 

آیا می دانید که .... اختاپوس سه قلب دارد.
آیا می دانید که .... قلب میگو در مغز آن است.
آیا می دانید که .... مورچه ها هرگز نمی خوابند.
آیا می دانید که .... یک خرس قادر است با سرعت یک اسب بدود.

آیا می دانید که .... موریانه ها قادرند تا 2 روز زیر آب زنده بمانند.

  ادامه مطلب

[ شنبه 92/11/26 ] [ 10:53 صبح ] [ ایزدپناه ] [ نظرات () ]
[ چهارشنبه 92/11/23 ] [ 8:58 صبح ] [ ایزدپناه ] [ نظرات () ]

 

22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مبارک باد

 



 22 بهمن ماه سال 1357 هجری شمسی :

بافریاد خروشان الله اکبر مردم بپاخاسته ایران و با انفجار نور ظلمت شاهنشاهی از میان رفت و انقلاب شکوهمند اسلامی پس از تلاش و زحمت به پیروزی رسید . در این روز مردم مسلمان و مبارز ایران با فریاد الله اکبر ضمن حمله به پادگانها و مراکز نظامی و پس از یک سلسه زد و خوردهای شدید خیابانی ، ارتش شاهنشاهی را به زانو در آوردند. در پی این رویداد بزرگ تاریخی مردم رها شده از بند ستم سقوط دیکتاتوری جشن گرفتند. در این روز علاوه بر دستگیری بسیاری از سران سر سپرده ارتش نقاط مهم و حساس کشوراز جمله تسلیحات ارتش ، دومجلس شورای سنا ؛ نخست وزیری ؛ ژاندارمری ؛ شهربانی و سازمان رادیو و تلویزیون به تصرف نیروهای انقلابی در آمد. همچنین جاده تهران – کرج برای جلو گیری از ورود واحد های نظامی به تهران مسدود شد بدین ترتیب رژیم شاهنشاهی در ایران منقرض شد و اولین بار در ایران حکومتی مبنی بر اصول اسلامی به پیروی از ولایت فقیه به دست توانای امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی تأسیس شد.

دهه فجر


[ دوشنبه 92/11/21 ] [ 1:55 عصر ] [ ایزدپناه ] [ نظرات () ]

ساخت یک فولدر مخفی

برای مخفی کردن فایلها یا فولدرها در ویندوز از hidden استفاده می شود اما اگر کسی که نمی خواهیم به اطلاعات ما دست یابی پیداکند کمی کامپیوتر بلد باشد می تواند آنها را به طریقی که بعداً توضیح خواهم داد پیدا کند. اما ما در اینجا روشی را توضیح می دهیم که هیچ کس نمی تواند آنها را پیدا کند .

برای این کار اولاً فولدر نباید هیچ اسمی داشته باشد تا در هنگام سرچ پیدا شود پس باید به جای اسم فولدر از کاراکتر فاصله ( space   ) استفاده کنیم که قطعاً ویندوز این نام گذاری را قبول نمی کند پس باید پس از اینکه روی فولدر راست کلیک کردیم و گزینه ی rename  را انتخاب کردیم کلید alt - - را پایین نگه داشته و در همین حال عدد 0160 را وارد کنیم البته این عدد نوشته نمی شود ولی باید آن را وارد کنیم سپس هنگامی که کلید alt را رها کنیم یک کاراکتر فاصله ایجاد می شود که ویندوز آن را می پذیرد و اگر یکبار enter بزنیم نام فولدر همان فاصله ( space ) است و اصلاً دیده نمی شود . در مرحله ی بعد می توانیم icon ( عکس ) فولدر را نیز کاملاً محو کنیم تا این فولدر دیده نشود برای این کار پس از راست کلیک کردن بر روی فولدر و انتخاب گزینه ی properties در پنجره ی باز شده سربرگ customize را انتخاب کرده و در آنجا روی دکمه ی change icon... کلیک می کنیم تا لیست آیکونها ظاهر شود در این لیست تعدادی آیکون وجود دارد که می تواند به جای آیکون فعلی برای این فولدر جایگزین شود اگر کمی نوار لغزنده ی افقی را به سمت راست بکشیم تا بقیه ی آیکونا دیده شود در یک قسمت سه جای خالی روی سر هم وجود دارد که با انتخاب یکی از آنها به جای آیکون اصلی و کلیک بر روی گزینه ی ok فولدر مورد نظر کاملاً نا مرئی خواهد شد. اگر اکنون آن را hidden کنیم دیگر هیچکس نمی تواند به آن دست رسی داشته باشد. برای hidden کردن بروی آن راست کلیک کرده گزینه ی properties را انتخاب می کنیم و از پنجره ی ظاهر شده ، در آخرین قسمت یعنی attributes بر روی checkbox ( گزینه ) hidden کلیک می کنیم و سپس ok می زنیم حال اگر از منوی tools گزینه ی folder option را انتخاب کرده و از سربرگ view گزینه ی

 do not show hidden file را انتخاب کنیم دیگر فایلها و فولدر های مخفی را نشان نمی دهد.

برای دسترسی ما به فولدر مخفی شده ابتدا به آدرسی که این فولدر قرار دارد می رویم سپس در قسمت folder option سربرگ view گزینه ی show hidden file.. راانتخاب کرده و ok می کنیم. حال اگر در این قسمت کلید های ctrl و a راهمزمان بگیریم تا تمام اشیا انتخاب شوند فولدر مخفی ما هم انتخاب می شود ما با دانستن جای فولدر در آنجا دابل کلیک می کنیم تا وارد آن شویم .   


[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 8:7 صبح ] [ ایزدپناه ] [ نظرات () ]

 رایت بیش از 700 مگابایت بر روی یک  cd

  شاید برایتان پیش اومده باشه که مثلا یه برنامه دارید که حجمش از 700 مگابایت بیشتر باشه . و می خواهید اونو رایت کنید در این مواقع می بایست اون برنامه رو فشرده کنید که البته شاید باز هم اون برنامه تو سی دی جا نشه .

   با این ترفند می تونید بر روی سی دی های معمولی حتی تا 1 گیگا بایت اطلاعات ذخیره کنید .

ابتدا می بایست ببینید رایتر شما over burning   ساپورت می کنه یا نه . برای تست این کار مراحل زیر را دنبال کنید :

ابتدا به برنامه Nero  رفته و سپس کلید های ترکیبی Ctrl + R را فشار دهید . تو این پنجره ببینید که در قسمت Recorder information ،رو به روی عبارت Over burn عبارت supported نوشته شده است یا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما می تو نید از این ترفند استفاده کنید حال به منوی File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنید سپس در قسمت Expert features دقت کنید که عبارت enable over burn فعال باشد .در زیر همین گزینه مقدار مجاز over burn رو به دقیقه مشخص کنید حال به منوی File رفته و گزینه New را انتخاب کنید و در قسمت Multisession گزینه No Multisession را انتخاب نمایید .سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Once تبدیل کنید .

حال می توانید سی دی خود را رایت کنید مقدار رایت هم بستگی خیلی زیادی به رایتر داره .


[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 8:4 صبح ] [ ایزدپناه ] [ نظرات () ]

10نکته ی امنیتی برای محافطت از کامپیوتر

  

هر روزه اخبار جدیدی در مورد حملات و تهدیدات کامپیوتری در رسانه های مختلف انتشار می یابد. این تهدیدات شامل ویروس های جدید و یا انواع هک و نفوذدر سیستم های کامپیوتری است. انتشار این گونه اخبار باعث شیوع اضطراب و نگرانی در بین کاربرانی می شود که به صورت مستمر از کامپیوتر بهره می گیرندو یا اطلاعاتی ارزشمند بر روی کامپیوترهای خود دارند.

 

در این مقاله سعی شده چند نکته که در رابطه با امنیت کامپیوتر اهمیت اساسی دارند به صورت مختصر شرح داده شوند. یک کاربر در صورت رعایت این نکات می تواندتا حدود زیادی از حفظ امنیت سیستم کامپیوتری خود مطمئن باشد. در رابطه با بعضی از نکات که توضیحات بیشتری لازم بوده، مقالات جامع تری معرفی گردیده اند.

 ادامه مطلب

[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 8:2 صبح ] [ ایزدپناه ] [ نظرات () ]

فشرده سازی با روشی منحصر به فرد

   ویندوز XP   دو نوع فشرده سازی را در اختیار کاربر قرار می دهد در روش اول که مطمئنا با آن آشنا هستید میتوان با کیلک راست بر روی فایل یا شاخه > انتخاب Send To   > انتخاب گزینه Compressed (Zipped) Folder   آنرا را فشرده ساخت آنهم با پسوند ZIP  

اما روش دوم که خیلی جالبتر و در نوع خود بی همتاست به صورت زیر امکان پذیر است :

  ?) سیستم فایلی ویندوز XP   بایستی حتما NTFS   باشد (این سیستم فایلی بعد از دو سیستم آشنای FAT   و FAT32 بوجود آمده و از سرعت و امنیت بیشتری در مقایسه با دو سیستم قبلی در نگهداری و ذخیره اطلاعات پشتیبانی می کند) برای اطلاع از سیستم فایل XP خودتان بر روی درایو حاوی ویندوز XP کلیک راست >انتخاب گزینه Properties > برگه General > در قسمت File system میتوانید نوع سیستم تخصیص داده را ببینید .

اگر در این قسمت عبارت NTFS به چشم میخورد می توانید به مرحله ? عزیمت فرمایید و گرنه باید نوع سیستم فایلی را به NTFS تبدیل کنید آنهم با استفاده از فرمان زیر که باید آنرا در خط فرمان داس وارد کنید

convert drive: /fs:ntfs

 که به جای عبارت drive نام درایو حاوی XP را بگذارید به نکته های زیر توجه کنید

الف) نکته فوق العاده مهم ) توجه داشته باشید که محتوای درایو با سیستم NTFS هرگز به کمک سیستم عاملی که بر پایه یکی از دو سیستم FAT یا FAT32 استوار است قابل دسترسی نخواهد بود.

ب) در هنگام نصب ویندوز XP نیز در مورد تبدیل سیستم فایلی به NTFS از شما سوال می شود که میتوانید با آن موافقت کنید همچنین فرایند تبدیل را می توانید به کمک برنامه سودمند Partition Magic به آسانی انجام دهید.

ج) به شخصه هنوز برنامه ای ندیده ام که با این سیستم مشکل داشته باشد مگر اینکه اصلا با نصب در ویندوز XP سازگاری نداشته باشد.

د) فرایند تبدیل حدود ?? تا ?? دقیقه بسته به حجم درایو طول خواهد کشید.

ه) فرمان بالا اطلاعات را پاک نخواهد کرد و طبیعتا نبایستی آسیبی به ویندوز برساند اما به پیامهای داده شده در حین کار حتما توجه کنید.

و) فرمان بالا بر روی هر درایوی قابل اجراست چه ویندوز روی آن باشد چه نباشد.

ز) اگر خدای نکرده زمانی از این تبدیل پشیمان شدید می توانید با استفاده از برنامه Partition Magic به حالت اولیه بازگردید.

?) اگر می خواهید یک درایو با سیستم فایلی NTFS را فشرده کنید بر روی آن کلیک راست > Properties > برگه General > انتخاب گزینه Compress drive to save disk space و اگر میخواهید فایل یا شاخه ای در درایو با سیستم فایلی NTFS را فشرده کنید بر روی آن کلیک راست > Properties > برگه General > دکمه Advanced > انتخاب گزینه Compress contents to save disk space

تذکر ?) ویندوز پس از انتخاب فایل فشرده شده به سرعت آن را از حالت فشرده در می آورد و پس از بستن دوباره به سرعت آن را فشرده میکند بدون اینکه شما چیزی مشاهده کنید.

تذکر ?) فشرده سازی می تواند تا حدی باعث کندی واکنش پذیری سیستم شود.

تذکر ?) به کمک فشرده سازی می توانید تقریبا فضای اشغال شده را به نصف کاهش دهید.

تذکر ?) فایلها شاخه ها و درایوهای فشرده شده به رنگ متفاوت نمایش داده می شوند.

تذکر ?) عمل unzip هم به راحتی و برعکس روش گفته شده در بالا امکان پذیر است

[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 7:54 صبح ] [ ایزدپناه ] [ نظرات () ]

دو راه جالب جهت نفوذ به ویندوز XP بدون رمز عبور!

 

یکی از مشکلات ویندوز xp     راه نفوذ به آن در صورت فراموش کردن password     می باشد .

همانطور که همه شما می دانید xp     امکان جالب switch user     را دارد که می توان محیط را برای کار user     های مختلف فراهم کرد .

حالا اگر شما این password     را فراموش کنید چاره چیست؟.

  در این حالت چند راه نفوذ هست و آن این است که در هنگام ظاهر شدن منوی کاربران در ابتدا ، دو بار کلیدهایALT+CTRL+ DELETE را فشار دهید سپس در قسمت نام کلمه administrator را تایپ کرده و قسمت password را خالی بگذارید و Ok را بزنید در این حال وارد سیستم می شوید.

حال اگر در هنگام نصب ویندوز Xp برایAdmin پسورد گذاشته باشند چه کار کنیم؟

برای این کار قبل یا هنگام بالا آمدن ویندوز کلید F8 را زده سپس بسته به نوع نیاز خود بکی از گزینه های Safe Mode را انتخاب کنید.

بعد از وارد شدن به ویندوز در منو Start کلیک کنید سپس گزینه RUN را انتخاب کرده ودر جای خالی عبارت Control userpasswords2 را تایپ کنید.

پنجره باز شده دارای 2 TAB به نام هایUsers & Advanced می باشد.

TAB Users را انتخاب کرده و تیک گزینه:User must enter a username and password to use this computer را بردارید.

 با برداشتن تیک این گزینه دیگر هنگام ورود به ویندوز از شما پسورد گرفته نمی شود.

 حالا با استفاده از گزینه Add می توان نام کاربری را به آن اضافه و با استفاده از گزینه Remove می توان نام کاربری را حذف کرد همچنین با استفاده از گزینه Properties می توان میزان دسترسی کاربران به ویندوز را تعیین کرد.


[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 7:50 صبح ] [ ایزدپناه ] [ نظرات () ]

 چگونه ویندوز خودرا همیشه سالم نگه داریم

حتما تا به حال اتفاق افتاده است که بعد از نصب یک نرم افزار به هر دلیل سیستم عامل و برنامه های کاربردی شما آسیب دیده است حتی ممکن ویروسی شدن سیستم و یا پاک شدن چند فایل سیستمی علت بالا نیامدن ویندوز باشد.

در این گونه شرایط معمولا گزینه ای جز عوض کردن ویندوز و تمام برنامه های آن پیش روی کاربران نمی باشد .

برای جلو گیری از وقوع این حالت استفاده از (GO
  BACK )بسیار مفید خواهد بود .همان طور که از نام این برنامه برمی آید این نرم افزار همیشه تنظیمات صحیح ویندوز را به خاطر می سپارد و در صورت نیاز کاربر وارد عمل می شود با استفاده از این برنامه دیگر هرگز به فکر عوض کردن ویندوز نباشید .

همچنین این برنامه می تواند تمامی فایلهای پاک شده از سیستم را دوباره بازیابی کند برای استفاده کافیست در زمان بالا آمدن ویندوز کلید
Space Bar را فشار دهید با ظاهر شدن صفحه(GO BACK) شما قادر خواهید بود سیستم را به حالتی صحیح در گذشته هدایت کنید.

قابلیتهای برنامه و نکات کلیدی در استفاده از آن بدین صورت می باشد :


1)این برنامه به طور معمول مقدار ده درصد از کل ظرفیت هارد دیسک را برای انجام فعالیتهای خود اشغال می کند.

2)این برنامه دارای خاصیت(
Auto-Revert ) می باشد این قابلیت قادر به بازگردانی اطلاعات به صورت خود کار است .

3)قابلیت بازگردانی کل هارد دیسک (
Revert Drive ) این قابلیت امکان بازیابی کل اطلاعات درایو را فراهم می کند.

4)بوت شدن از فلاپی دیسک این قابلیت سبب بوت شدن کامپیوتر از روی فلاپی می شود.

5)این برنامه به صورت خود کار از تمامی درایوهای سیستم محافظت می کند و نمی توان در حالت عادی محافظت از سیستم را محدود به درایو خاصی از هارد دیسک کرد .

در این جا به موارد و نکات اصلی در مورد نرم افزار اشاره گردید لازم به ذکر است این برنامه دارای جزییات فراوانی است که کاربران حتما در زمان استفاده به وجود آن پی خواهند برد .

لینک دانلود NORTON GO BACK با حجم 3.66 مگا بایت :

http://download.9down.com/Retail/Symantec.Norton.GoBack.v4.0.Retail-SSG.rar


[ یکشنبه 92/11/20 ] [ 7:28 صبح ] [ ایزدپناه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 132143
--

قالب وبلاگ | قالب
گالری عکس
دریافت همین آهنگ
mouse code

کد ماوس